Thursday 15 December 2011

Cerita aku untuk kawan aku

Izinkan aku bekongsi cerita :


Cerita nie untuk kawan aku. .
kisah aku dan jugak kawan aku. .
cerita nie bermula  enam bulan yang lalu. .
bermula dari firts time kita semua kenal . .
semasa kita semua masuk poli sama2 pada bulan yang sama. .
masa tu kita sombong dan masih ego lagi. .
sampai la suatu hari kita terpaksa mempekenalkan diri. .
dari situ lah kita  dah dapat terima yang kita semua nie adalah kawan. .
start hari tu kita semua mula menjadi kawan baik. .
sehingga lah kita snggup mndadapi semua rintangan bersama. .
teringat waktu kita buat assessment bersama. . ,
dan kita selalu cakap "yang kita nie kan kawan".
saat tu aku beruntung sangat dapat kawan macam kamu semua. .
masuk bulan yang ke tiga kita kita berada di sini. .
masa tu bulan puasa.. kita selalu buka puasa bersama. .
berkongsi hidangan dan terawih bersama. .
tapi semua tu dulu. .

tapi bila masa akhirnya hujung semester. .
hubungan persahabatan kita semakin rengang. .
walaupun kita menghadapi final exam bersama. .
tapi kita selalu buat hal masing2. .
masa tu la aku perasan yang seglanya suda berubah. .

tapi aku ingat kita dapat memperbaiki persahabatan ini. .
tapi sampailah sekarang kita tetap macam dulu. .
kini kita tak seperti dulu lagi. .
sedih, riang tawa semua ya bersama. .
kita tidak beregur lagi. .
sampailah aku mengetahui apa puncanya. .
dan dimana salahku dan kelemahan aku. .
disebabkan apa yg telah kamu baca . .
apa yang aku tuls di blog ini. .
disebabkan salah faham yang berlaku. .
disebabkan peragai aku nie. .
yang tak reti mengenang jasa kawan baik!!!

tetapi walau apapun.. aku tetap tegur kamu semua. .
dan ketika itu aku tahu kamu semua dah x sukakan aku. .
x snggup lagi berkawan dengan orng yg mcm aku nie. .
Demi Allah. . aku snggup lakukan apa saja untuk perbaiki persahabatan kita ini
walaupun kamu semua dah anggap aku sebahagian daripada musuh . .
tapi sampai bilakah aku sanggup bertahan. .
dan akhirnya apa yag aku lakukan. .
aku sendiri tidak mampu mempertahankan nya. .
mengapa kamu semua membuat persahabatan kita nie tergantung?
dan aku tahu ini salah aku. .
aku tahu kamu semua berpura-pura berkawan dgan aku ini. .
tapi sampai bilakah?

aku ingin sangat bersahabat semula dengan kamu semua. .
dari ikhlasnya tanpa ragu2. .
dan terus kekal seperti dulu. .
tetapi kenapa kamu semua begitu cepat berubah. .
kelihatan suda seperti bosan dan tidak mahu lagi berkawan dgan aku. .
ketika itu aku menyesal dan kecewa. .
apa yang selama ini yang aku lakukan adalah sia2. .
bagaimana dengan PERSAHABATAN kita. .
adakah dia akan berakhir disini?
aku kecewa sangat. .
sisaat kadang2 aku terdiam dan aku mula berkata 
" kenapa dengan aku nie, knapa aku snggup buat mcm nie kat kawan aku". ,
kenapa aku tidak menghargai pengorbanan kamu semua. .
sebagai SAHABAT YANG SEJATI. .
aku teringin sangat lihat kamu semua senyum. .
dekat aku macam dulu kala. .
tapi kenapa kamu semua suka pandang aku dgn KEBENCIAN. .
seperti berpura-pura dalam kemarahan. .

aku redha semua ini kerana salah aku. .
mungkin ada hikmah disebalik apa yg berlaku. .
dan kamu semua pernah berkata pada aku. .
" kalau kau susah pon, kau akan cari kami"
aku masih pegang lagi kata2 tu. .
tapi sampai bilakah kita bergini. .
memang betul kata orang. .
setiap yang ada akan hilang,
setiap yang elok pasti akan rosak,
setiap yang bernyawa pasti akn temui ajalnya,
dan setiap petemuan ada nya perpisahan. . .
ya Allah, engkau ampunkan lah dosa2 ku dan sahabat2 ku ini ya Allah. .
sesungguhnya aku telah mengabaikan anugerah engkau yg ternilai . .


HARGAILAH APA YANG KITA ADA

No comments:

Followers