Tuesday 13 December 2011

Gagal , Gagal , Gagal !!!!

Manusia dilahirkan untuk berjaya , dan bukanya untuk gagal, dan tiada perkatan gagal didalam kotak minda setiap manusia di dalam dunia ni.Tetapi setiap manusia mesti pernah merasakan kegagalan, kita bukannya sesiapa atau  watak didalam sebuah cerita yang telepas daripada gagal. Gagal sekali tidak bereti kita gagal untuk selama-lamanya. Malah kita perlu perbaiki dan berusaha untuk melakukan yang terbaik.




Bismillahiramanirahim, Assalamualaikum semua? apa khabar? sihat ? entah la kenapa hari nie Fahmie tetiba nak up entry pasal result fahmie yang baru fahmie dapat semalam. ada kalanya segan nak dikongsikan  dan ada kala ya benda nie harus dikongsikan bersama-sama, mungkin korang dapat memberikan kata-kata semangat kepada Fahmie untuk Fahmie jalani kehidupan yang tidak menentu nie.

mesti kawan2 pon pernah merasai stuasi sebeginikan? dan mesti semua pernah gagal kan? takpe2 fahmie faham apa yang korang rasa tak payah nak malu sangat lah. dalam hidup nie semua orang pernah merasa kegagalan kan? dan kita bukan ya malaikat yang tidak pernah gagal, kegagalan dalam hidup nie memang tak dapat dielakan. malah setiap yang berlaku pasti ada hikmah ya. dan mungkin ini cuma ujian kepada kita untuk mendekati diri kepada Nya?

Tapi pernah tak kita berkata di sudut kecil hati kita apa bila kita gagal "apa yang berlaku pasti  ada hikmah ya " atau  " menyesal aku dulu x study betul2". ada x semua? x ada ya la korang cakap macam tu, tipu sngat lah kalau ada yang kata macam tuu, ada pon kita sedih , kecewa , teriak,menanges dan salahkan orang laen. betul x ? ye, fahmie pon mengaku jugak macm tuu.. pastu mula lah tulis ayat mengarut kat dalam FB la Twister la untuk lepaskan tension.. grrrrrrrrrrrrrr

"GAGAL SEKALI TAK BERMAKNA KITA GAGAL UNTUK SELAMANYA" pernah dengarkan ayat nie.. macam tu la kan kalau kita nak bagi semangat kat orang lain.



No comments:

Followers